ככלל, אנשים הם לא ששים לקבל מהפך. כל אחד לרוב מתנגדים לו, ומעדיפים להישאר בתוך אזור הנוחות שלנו של מה שידוע ומקובל. זה בהחלט טבע האדם.
אך זהו אפילו ידוע שמה שאתה מתנגד לו בכל זאת ימשיך, במיוחד בזמן שמדובר בדרך מוצלחת יותר שזמנה הגיעה.
על פי רוב בכל דבר של עשייה, מרבית הרעיונות החדשים לרוב נתקלו בעבר בהתנגדות ודחייה. ככל שהרעיון בהרבה יותר מיוחד ומהפכני, ההתנגדות לו תהיה הרבה יותר איתנה.
אנשים תמיד מפחדים בנוגע להצעות ושיטות שעלולים לגרום לשינוי, מזמן לזמן אפילו על ידי בורות. הפחד של השינוי גרם ללעג על אודות הציבור הכבירים מבין כולם בהיסטוריה שלנו.
סוחרים שהייתה בבעלותם חנויות קמעוניות מיושנות ראו ירידה בעסקים שלהם. הם נאבקו פוליטית, ע"י פיתוח שדולה עבור זכותם לבצע דברים תוך כדי המעבר הישנה. אפילו שהיה זמן שבו אלו הצליחו לרכוש עם את אותו בתי הכלבו של גרנט היישר אל מחוץ לחוק במספר מדינות מקומיות, בסוף, חנות המסחרית הכלבו של גרנט ניצחו.
כאשר ישנה שיטה טובה בהרבה יותר היא תימשך.
התעשייה של שיווק רב שכבתי זו עוד בשלביה הראשונים אמנם ניתן לבחון אפילו בעשור האחרון אחר המהפך שחל בתעשייה ואת קצב הצמיחה האדיר שלה.
כאשר הזכיינות היתה טכנולוגיה חדשה ומהפכנית בבתי עסק, ואף זו נפגשה עם התנגדות. במספר עיתונים ומגזינים הוגדרה השיטה החדשה כמרמה והונאה.
סיפורים של אנשים שאיבדו את חסכונותיהם בזיכיונות לרשת מסוימת היו בכל אזור. היה ניסיון של ממש כדי להפוך את הזכיינות לבלתי חוקית. ולמעשה, זכיינות הייתה רחוקה מרחק של 11 קולות בקונגרס מהיותה מוגדרת מחוץ לחוק.
היום "ההונאה" הזאת אחראית למעלה מרוב כלל המכירות הקמעונאיות בצפון אמריקה, עם מכירות של יותר מטריליון דולר אמריקאי בתקופה בארה"ב בלבד.
כל תעשייה עוברת אבולוציה זהה כמעט לזו.
מומחים שונים טוענים שהתעשייה של שיווק רשתי עשויה לשנות את חוקי המשחק והיא הגל הבא של השיווק.